úterý 18. srpna 2015

Paris, France | Part 1

Přeji Vám krásné úterý! :)
 (I když se na nás počasí mračí, vy se usmívejte!)
Dnes přicházím s článkem z další rubriky, kterou bych zde chtěla zavést, a to je téma cestování. Pár míst jsem ve svém životě navštívila, ať už v České republice nebo v zahraničí a ráda bych se s Vámi podělila o mé zážitky, a tak trochu si na ně sama zavzpomínala.
Začínám Paříží, která ve mně zanechala úžasné pocity a žila jsem ze vzpomínek ještě hodně dlouho a rozhodně se tam podívám někdy znovu. Podělím se s Vámi o památky, které jsem navštívila, ale také o osobní zážitky.



Jelikož jsem tam strávila pár dní, rozdělila jsem článek na několik částí, abych Vás nezahltila tunou informací :)
Paříž je krásné, romantické, francouzské město plné památek, které stihnete projít během pár dní, ale já bych se tam nejraději přestěhovala. Má neskutečnou atmosféru, která Vás pohltí a domů se Vám určitě chtít nebude.
Byla jsem tam v květnu a bohužel nevyšlo zrovna moc teplé počasí a první den i poprchávalo, ale počasí holt člověk neporučí.
Začínali jsme Pantheonem, kde jsou pohřbeny některé významné francouzské osobnosti jako Voltaire, Victor Hugo, Alexandre Dumas a mnoho dalších. Vevnitř jsme nebyli, protože jsme do Paříže dojeli hodně brzy ráno.

Velice známou pýchou Paříže je nepochybně katedrála Notre - Dame. Ačkoliv nejsem žádný odborník na architekturu, tohle je prostě skvost. Neskutečně propracovaná stavba s nejdrobnějšími detaily. Můžete se podívat i dovnitř, což stojí za to. 


Výška věží je 69 metrů. Co mě ovšem naprosto odzbrojilo, byla krása zdobeného průčelí. Je na něm nespočet malých soch, které jsou propracované do detailů.

Ke katedrále se dostanete přes světoznámý most Pont des Arts známý jako most zamilovaných. Ano, je to ten most, který můžete vídat ve filmech, ten který je plný zámečků, které tam uzamkly zamilované páry a klíček hodily do Seiny, aby jejich láska vydržela navždy :)

Poslední místo Paříže, které jsem vybrala do dnešního článku, je Louvre. Jedno z největších muzeí na světě, které skrývá poklady od takových umělců jako byl Leonardo da Vinci, El Greco, Tizian, Rubens a spousta spousta dalších.
Největším pokladem, kvůli kterému jde do Louvre snad i největší odpůrce umění, je slavná Mona Lisa.
O muzeu bych se rozpovídala trochu víc. Většina z nás si asi jako první vybaví skleněné pyramidy, které jsou pro Louvre charakteristické.

Tyto pyramidy jsou ale obklopeny obrovským komplexem budov bývalého královského paláce. Tyto budovy jsou nádherné a rozsáhlé. A samotný Louvre také. Muzeum je opravdu rozsáhlé a za jeden den rozhodně nemáte šanci ho celý projít, natož my, kteří jsme na to měli asi 4 hodiny. Opravdový milovník umění by tam určitě zvládnul strávit klidně týden :)

Já jsem si prošla část muzea, kde je součástí právě Mona Lisa. V muzeu jsou obrovské obrazy, naprosto neskutečné a neumím si představit, jak to oni slavní malíři malovali. Opět podotýkám, že nejsem žádný odborník, ani velký milovník umění, ale tohle Vám jednoduše vyrazí dech.
Vrcholem všeho byla tedy samozřejmě Mona Lisa. Ale řeknu Vám upřímně - byl u ní takový nátřesk, že se pomalu nedala ani vyfotit. Lidé se tam mačkali jeden přes druhého, lezli si do záběrů a mě osobně trošku překvapilo, jak je ten obraz malý.

Ale zážitek nepochybně na celý život a jsem velice ráda, že jsem se podívala na některé skvosty malířského umění.
Louvrem bych zakončila první část naší výpravy do krásné Paříže.
Brzy budeme v putování pokračovat a já doufám, že si další části nenecháte ujít.
Mějte se krásně a brzy na napsanou! :))

4 komentáře:

  1. Oooooooooo teraz ti strašne ale strašne závidím návštevu Louvru !!! ^_^ To je jeden veľký bod na mojom zozname kam sa za svoj źivot chcem aspoň raz pozrieť (a aj keby som tam mala ísť zo Slovenska peši, proste aspon raz za život sa tam dostanem a asi ma budú musieť vtedy vydeportovať z krajiny pretože budem ako utrhnutá z reťaze :D )
    Pekný článok :) som zvedavá na ďalší :)

    http://renkaartandlife.blogspot.sk


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Teď si mě pobavila :D...Určitě se tam někdy podíváš, Paříž je lehce dostupná, takže si svůj sen určitě splníš :)

      Vymazat
  2. Pěkné fotky a těch zámečků :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je jich tam opravdu hodně a myslím, že už jsou s tím i nějaké problémy skrz památkáře.

      Vymazat

Děkuji za každý komentář ♥